Koppla kvitton och korttransaktioner för företagskort automatiskt
Genom reseräkningssystemet Azets Expense kan ni enkelt koppla ihop företagskort så att kvitton och korttransaktioner rapporteras automatiskt vid inköpstillfället till rätt resekontra.
Detta sparar på hanteringstiden och den manuella administrationen löneavdelningen behöver hantera månatligen. Dessutom undviks felaktigheter i rapporteringen och färre timmar behöver spenderas på att reparera utläggsrapporter.
Utlägg skapas automatiskt
Alla utlägg skapas automatiskt vid köptillfället och en utläggsrapport skapas från kortfakturan månatligen. En daglig rutin säkerställer att alla köp registreras, vilket betyder noll kvittojakt i jackfickor - allt är på plats när kortet dras.
Bred kompabilitet bland bankkorten
Såväl privat- som företagsbetalda bankkort kan kopplas till Azets Expense. Stöd finns för MasterCard och VISA hos SEB, Eurocard, Nordea First Card, Danske Bank eller Handelsbanken - allt utan att behöva krångla med bankkopplingar.
Automatisk matchning
mot kortfaktura
Automatiskt genererade utlägg
Korrekta
valutakurser
Automatisk
kontering
Så funkar det
1. Kortköp
Användaren gör ett köp med företagskortet. Transaktionen skickas till Azets Expense under natten.
2. Utlägg skapas
Transaktionen skapar automatiskt ett utlägg och användaren fotar kvittot i appen.
3. Kopplas till faktura
En rapport skapas automatiskt och samtliga transaktioner för fakturaperioden är låsta till rapporten.
4. Rapport skickas in
När kortleverantören skickar periodens faktura kan användaren skicka in sin rapport som då matchar fakturan.
5. Bokfört och klart
Rapporten bokförs automatiskt med komplett underlag och matchning mot kortfakturan.
Azets Expense fungerar med följande bankkopplingar:
Man kan läsa sig till mycket men att prata med någon som vet är bättre
Ta kontakta med oss via formuläret nedan så återkommer vi snarast möjligt.