LS Central
 
 
 

LS Central

Ett innovativt affärssystem som hjälper dig att förutse och möta snabbt föränderliga konsumentvanor

LS Central: En enhetlig affärslösning

LS Central är en allt-i-ett-programvara som är byggd på Microsoft Dynamics 365 Business Central. På en enda plattform samlar den dina affärsprocesser, spårar ditt lager över hela leveranskedjan och ser till så att du enkelt kan anpassa din verksamhet till efterfrågan.

 

womaninworkshopwithcalulator_750x600.jpg

Mycket mer än ett affärssystem

Ett traditionellt affärssystem (ERP) saknar funktioner speciellt anpassade för detaljhandeln och besöksnäringen, så det kan inte hantera begrepp som butiker, varupåfyllning, B2C-lojalitet, kampanjer, erbjudanden osv.

Med LS Central kan du närma dig dina kunder med mycket personliga omnikanalskampanjer, rabatter och erbjudanden.

I LS Central är alla dessa tätt sammankopplade med varandra, vilket betyder:

  • Du har full insyn i enskilda transaktioner från de olika POS-enheterna (försäljningsstället) till huvudboken
  • Du har full kontroll över påfyllnaden av varor till dina butiker från centrallagret eller direkt från leverantörerna, och kan vid behov även planera för att skicka varor mellan butiker
  • Du kan centralt och enkelt lägga till butiker och konfigurera nya POS-enheter

Du kan erbjuda säkra, kontaktlösa betalningar och visning av lagersaldo i realtid. Du kan också utöka din verksamhet och vid behov erbjuda rådgivning, personliga möten och kundanpassade tjänster.

Du kan välja mellan olika typer av försäljningsställen:

  • Traditionella, fysiska försäljningsställen
  • Mobil, molnbaserad försäljning
  • Självbetjäning via kiosker eller smartphones

Branschspecifika lösningar

Product-image-LS-Central-for-retail-logo-510x250-01.jpg

LS Central för detaljhandeln

Funktionerna i LS Central för detaljhandeln är särskilt anpassade för försäljning, marknadsföring och lagerhantering för butiker. Systemet ger exempelvis stöd för försäljning av varor via olika försäljningskanaler – i fysiska butiker, genom stationära och mobila kassasystem och via e-handel. Du hanterar allt centralt, till exempel priser, kampanjer, rabatter med mera. Du har fullständig överblick över ditt lager och minimerar risken för att artiklar i lagret tar slut.

Product-image-LS-Central-for-restaurants-logo-510x250-01.jpg

LS Central för restauranger

Hantera dina restaurang-, catering- och storköksprocesser i en enda komplett lösning. Ta emot dina gästers beställningar vid bordet, i kassan eller via självbetjäningsenheter och skicka dem vidare direkt till köket. Skapa recept och menyer centralt. Hantera bords- och rumsservicen och gör det enkelt att ge dina gäster snabb och korrekt service.

Product-image-LS-Central-for-hotels-logo-510x250-01.jpg

LS Central för hotell

Få enkel tillgång till all information du behöver om dina gäster och faciliteter. Hantera gäster, grupper och evenemang. Få en realtidsöversikt över städning, underhåll och bokningsstatus och maximera rumsbeläggningen. Uppmärksamma återkommande gäster och ge dem personliga erbjudanden.

 

Läs mer

Product-image-LS-Central-for-pharmacy-logo-510x250-01.jpg

LS Central för apotek

Hantera effektivt olika typer av recept och läkemedel och ha koll på ditt lager av läkemedel och andra produkter på de olika apoteken. Detta är en heltäckande lösning för apoteksbranschen med ett stort antal funktioner för ökad konkurrenskraft och förenklade rutiner.

 

 

Product-image-Business-Central-SaaS-800x800-1-1.png

Alltid uppdaterad

LS Central är byggd på Microsoft Azure, en global molntjänst som ger dig den säkra och robusta infrastruktur som ditt företag behöver.

Inom detaljhandeln och besöksnäringen är det viktigt att dina lokala butiker kan hålla igång verksamheten utan att vara beroende av vad som händer i molnet.

Då är Azets Hybrid Cloud en praktisk och passande lösning. Det ger dig det bästa av två världar – dina butiker eller restauranger fungerar offline och ditt huvudkontor ligger i molnet.

Molntjänsten gör detaljhandeln skalbar, under högsäsong kan du behöva lägga till fler POS-enheter eller sätta upp tillfälliga butiker. Med den här lösningen går det lätt. Månadskostnaden anpassas därmed efter affärsbehovet och går att förutsäga månad för månad. Molnlösningen innebär också att du aldrig behöver driva något uppgraderingsprojekt – den senaste versionen körs alltid.

Analytics för LS Central

Rapporter som ger dig detaljerade underlag för att ta bättre beslut för verksamheten.

Analytics för LS Central baseras på Azure SQL och Microsoft Power BI och innehåller dashboards och försäljnings- och lagerrapporter för återförsäljare. LS Insight är enkel att anpassa och utöka och kombinera med externa datakällor.

Fördelar för dig:

  • En dataplattform för alla dina rapporteringsbehov
  • Stöd för mobila enheter
  • Lätt att utöka och kombinera med andra datakällor
  • Kan enkelt integreras med andra Microsoft-produkter (Power Apps)
  • Du kan välja mellan lokal- eller molnbaserad lösning
  • Data Hub och Analytics ingår utan extra kostnad (endast kostnad för hosting tillkommer)
  • Power BI-rapporter
  • Omfattande Power BI-community

 

 

 

 

manworkingattablet_750x600.jpg

||

Kontakta oss

Azets är en ledande nordisk leverantör av affärs- och ERP system baserade på Microsoft Business Central. Vi erbjuder även en rad tjänster som bidrar till våra kunders utveckling av verksamheten. Vi hjälper företag i alla storlekar och branscher nå sina mål.

Kontakta oss här i formuläret för mer information om hur vi kan hjälpa ert företag.

Fyll i formuläret om du vill ha mer information

Vi kontaktar dig så snart som möjligt.

Ja tack, jag vill ta emot Azets nyhetsbrev, information om tjänster och inbjudningar. Jag kan när som helst avprenumerera från kommunikation från Azets. Jag kan läsa mer om hur Azets behandlar mina personuppgifter i Azets integritetspolicy.