Med gästen i fokus
Med allt samlat på en och samma plattform och med intelligenta verktyg kan du hålla koll på varje enskild kunds behov och önskemål. Från önskemål om rum till favoritdrinken i baren. Använd den information du redan har om kunden för att erbjuda ännu bättre service och visa dina gäster att du bryr dig om dem och känner igen dem. Så att du kan ge dem det lilla extra under deras vistelse.
Reservationer
Erbjud säkra bokningar av rum och övriga faciliteter på din webbplats, på bokningssajter, resebyråer och direkt på hotellet. Uppmärksamma återkommande gäster och förbered dig för deras ankomst.
Incheckning
Checka in gäster snabbt och smidigt. Uppmärksamma återkommande gäster och ge dem oförglömliga minnen med en personlig touch. Nu behöver du aldrig mer ställa frågan om det är första gången gästen bor på hotellet.
Extra service
Vill dina gäster ha extra service, till exempel en flaska champagne på rummet, upphämtning på flygplatsen, en spabehandling eller boka en tennisbana? I systemets rollcenter kan du nu enkelt hålla reda på allt som behöver göras så att du kan tillgodose gästernas alla beställningar och önskemål.
Utcheckning
Utcheckning kan ske snabbt och smidigt helt enligt gästernas önskemål. Dessutom kan gästerna checka ut på vilket sätt de vill, i receptionen, online eller via mobilen.
Fullständig överblick
Hotellets bokningssystem ger dig fullständig överblick. Följ kundresan från början till slut och alla steg däremellan. Lär dig se mönster i hur dina kunder brukar vilja ha det och agera så att du kan förekomma och uppfylla deras förväntningar.
Kundlojalitet
Uppmuntra gästerna att komma tillbaka genom att skicka ut personliga erbjudanden och erbjuda dem attraktiva lojalitetsprogram utifrån deras behov. Låt gästerna känna sig så välkomna att de vill komma tillbaka. Ge dem inspiration till att boka ytterligare en vistelse, och låt dem spendera sina medlemspoäng hur de vill.
Introduktion till systemet
Vi vet att saker och ting måste gå fort i hotellbranschen. Därför krävs ingen tidskrävande introduktionsutbildning när LS Central implementeras, och systeminstallationen anpassas till dina affärsbehov.
Snabb upplärning
Tack vare det intuitiva användargränssnittet med flera olika användarprofiler är dina anställda igång efter bara en timmes introduktion till systemet.
En utbildning för olika roller
Med en enkel introduktion blir det lätt för dina anställda att navigera mellan receptionen, baren och vidare till utflyktsbokningen.
Var som helst, när som helst
Du kan få en överblick över hela verksamheten, i allt från lediga rum till städning och statistik samt servera dina gäster från vilken enhet som helst.
Världen runt
Är din verksamhet internationell? Inga problem! LS Central för hotell finns på flera språk och kan hantera olika valutor, skatter och regler.
Spara pengar
När allt är samlat en och samma plattform kan du minska på antalet leverantörer, system och integrationer och därmed sänka dina kostnader.
Implementering när och var det passar dig
Implementeringen av LS Central för hotell kan göras i molnet, på plats eller som en hybridlösning, allt för att passa behoven i din verksamhet.
Anpassa hotellbokningssystemet LS Central för hotell till din verksamhet
och skala upp det efter behov.
Ett hotellbokningssystem med rollbaserade vyer
Bestäm vilken information och vilka funktioner varje användare ska ha tillgång till baserat på deras roll i verksamheten. Snabba upp servicen och gör det enklare att komma åt den mest relevanta informationen. Allt samlat i ett och samma system.
Planera och samordna den dagliga driften av dina hotell, från bokningar och affärsutveckling till speciella evenemang.
Med LS Central för hotell kan du:
- Planera personalens arbetspass med utgångspunkt från aktuellt behov
- Följa upp personalkostnader, effektivitet och närvaro
- Sköta lagerhantering, inköp och leverantörskontakter
- Skapa budgetar och göra månads- och årsbokslut
- Följ upp verksamhetsdriften med Business Intelligence-rapporter
- Följ upp bokningsstatistik för specifika perioder och kanaler
Övervaka och hantera dina investeringar med hjälp av tillförlitlig realtidsinformation för hotellets alla arbetsflöden och aktiviteter.
Med vår enhetliga plattform kan du:
- Sätta rätt priser för alla gäster och grupper
- Hantera priser och begränsningar i erbjudanden
- Ta hjälp av intelligenta analysverktyg för att höja värdet på din verksamhet
- Hantera tilläggstransaktioner och komplex fakturering
- Hantera uteblivna ankomster och överbokningar
Öka antalet bokningar, stärk varumärkesexponeringen och höj omsättningen för ditt varumärke.
Få ut mer av dina marknadsföringssatsningar med LS Central för hotell:
- Skapa reklamkampanjer och erbjudanden som ökar lönsamheten och kundnöjdheten
- Utveckla och marknadsför paketerbjudanden som inkluderar boende, restaurangbesök och spabehandlingar
- Följ upp dina kampanjer och erbjudanden
- Hantera lojalitetsprogram och poängsystem
- Locka gäster att komma tillbaka om och om igen genom personliga erbjudanden och individanpassade vistelser
- Få information om kunderna i realtid
- Vårda kundrelationerna
Med LS Central för hotell har receptionen tillgång till alla funktioner som krävs för att ge dina gäster den bästa upplevelsen:
- Få snabbt en överblick över bokningsstatusen med hjälp av färgkoder
- Välkomna återkommande gäster särskilt och ge dem extra uppmärksamhet
- Hantera bokningar från enskilda gäster, grupper och företag
- Lägg till kommentarer och detaljer till enskilda bokningar
- Se status för städning och underhåll i realtid
- Uppdatera bokningarna med middagar, behandlingar eller andra tilläggstjänster
- Dela upp betalningen på olika kvitton eller fakturor
- Hantera rumsbyten, merförsäljning och uppgraderingar
- Hantera transaktioner sorterade efter avresedatum
- Ta emot betalningar utan att gästen behöver checka ut
Support
Ett enda system – en introduktion och en support
Det är viktigt att kunna få snabb hjälp när det behövs. Verksamheten får inte stå stilla i en avgörande situation som till exempel vid en bokning eller utcheckning. Om verksamheten har många olika system kan det vara svårt att veta exakt var felet ligger så att man kan kontakta rätt support. Med LS Central för hotell blir detta inget problem: Kontakta supporten helt enkelt.
En enda support för hela hotellbokningssystemet
Fördelen med LS Central för hotell är att dess funktioner täcker in alla delar av verksamheten. Det betyder också att du bara behöver prata med en och samma supportavdelning oavsett vilken sorts hjälp du behöver.
- Du behöver inte veta var felet ligger
- Inga systemleverantörer som skyller på varandra
- Lägre supportkostnader
Du har säkert många frågor – vi ger dig svaren
Oavsett om din verksamhet är stor eller liten kan det kännas som en omöjlig uppgift att välja rätt hotellbokningssystem för ditt hotell eller semesteranläggning. Vi finns här för att hjälpa dig att besvara alla dina frågor! Det är bara att kontakta oss!
Kontakta oss
Azets är en ledande nordisk leverantör av affärs- och ERP system baserade på Microsoft Business Central. Vi erbjuder även en rad tjänster som bidrar till våra kunders utveckling av verksamheten. Vi hjälper företag i alla storlekar och branscher nå sina mål.
Kontakta oss här i formuläret för mer information om hur vi kan hjälpa ert företag.