Sök lediga tjänster hos Azets
Välkommen till Azets, ett outsourcingbolag där du får arbeta med välkända kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt team i Solna.
Arbetet som lönekonsult består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande dina kunder och har fokus på affärsutveckling.
Arbetet innebär också att
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Erfarenhet av Agda
- Goda kunskaper i Engelska & svenska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Excelvana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi är drygt 350 st i Sverige, vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
- Massa roliga teamaktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF.
Bli en del av Amazing Azets
Placering är i Solna Business Park, Stockholm och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Vid frågor, kontakta Désirée Velto, desiree.velto@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-MK1 #LI-Hybrid
Crafting Data-Informed Experiences that Empower Users
Are you a passionate advocate for users? Do you believe that great design, driven by insightful research, has the power to transform the way people interact with digital products? Do you value the power of true teamwork? If so, we have an exciting opportunity for you to join Azets as a Senior UX Researcher & Strategist.
About Azets
Azets is not just a place to work; it is a company where you can invest your ingenuity and passion into directly improving our clients’ business landscapes. As a leader in accounting, tax, payroll, and business advisory services across the Nordics, UK, and Ireland, we empower over 100,000 clients through 190+ offices. Our purpose—improving the lives of our colleagues, our clients, and our communities—drives our dedication to delivering high-quality, personal services both digitally and in-person. Join us in our mission to support clients ranging from startups to blue-chip companies, helping them focus on what they do best while we handle the complexities of their accounting, tax, payroll, and other financial operations.
About Azets Software
As a crucial part of Azets Group, our 40-person Azets Software team pioneers software solutions, serving over 170,000 users from 30,000+ clients. With teams distributed across 8 countries, we thrive in a truly global and vibrant work environment.
Our Design and Research Journey
Enterprise software has historically lagged behind consumer applications in creating well-designed user experiences. Azets Software is committed to creating experiences that are on par with consumer apps in usability, functionality, and enabling users to achieve their goals. We've made significant strides towards this mission, including establishing our design system, forming cross-functional teams, and expanding our design organization under the leadership of James, our Head of Design.
As we continue to grow, we recognize the need for research-driven insights to further inform and elevate our design processes. We have ambitions to strengthen our capacity with disciplines such as service design, design ops, and most crucially—user research.
Our team, which currently consists of three user experience designers and three user interface designers focused on the design system, is dedicated to building trusting relationships, empathy, and supporting each other daily to help us be our best selves. Now, we are looking to add a research expert who can steer our design decisions with evidence-backed insights and foster a culture of continuous learning.
Your New Challenge...
As our Senior UX Researcher & Strategist, you will be at the forefront of our efforts to make data-driven decisions that significantly enhance our products' user experience. You will lead the charge of developing and executing research strategies that inform every level of our design and product development processes.
Key Responsibilities in your first year
Strategic Research Leadership
- Develop and implement a comprehensive research strategy that aligns with our business goals and drives user-centered innovation.
- Advocate for the integration of research into all stages of product development, ensuring that every decision is informed by data and user insights.
Data and Tools Optimization
- Assess and optimize the use of existing data sources and research tools,
- Identify, justify, and integrate new data sources and tools, ensuring that each choice is cost-effective and strategically enhances our understanding of user behavior and needs.
User Engagement and Insight Generation
- Innovate methods to access and engage users, even in challenging contexts, to gather meaningful and unbiased insights.
- Collaborate with internal teams and business units to facilitate research, ensuring that the voice of the user is always represented in our decision-making processes.
And beyond your first year...
Execution and Mentorship
- Lead large-scale research initiatives that provide deep insights into user needs and behaviors, directly influencing our product strategy.
- Establish research operations across the organisation. Build scalable processes, select the right tools, and embed research practices that ensure consistent, high-quality insights are integrated into every stage of our product development lifecycle.
- Mentor our design team and others
Research Roadmap and Continuous Improvement
- Create and maintain a research roadmap that drives continuous improvement in how we gather and utilize data.
- Work closely with data analysts to deliver actionable insights that inform and enhance product management and design.
Ideal Candidate
Experience
- Proven track record in senior research roles, particularly within complex organizations.
- Experience in setting up and scaling research strategies and operations.
- Deep expertise in both qualitative and quantitative research methods.
Skills
- Strategic thinking with the ability to translate research insights into impactful product and design decisions.
- Effective communication skills with the ability to influence and evangelize research at all organizational levels.
- Proficiency with research tools and data analytics platforms.
Mindset
- A proactive problem-solver who thrives in dynamic environments.
- A collaborative leader with a passion for fostering a research-driven culture.
- A mentor who enjoys empowering others to grow and succeed.
What We Offer
- Impact: Shape the future of our product strategy, design, and research processes.
- Growth: Lead a critical transformation within our organisation
- Flexibility: This position can be based out of any of Azets’ 190+ offices across the Nordics, UK, and Ireland. We support flexible remote work but value in-person interactions and expect weekly office attendance. Regular travel for meetings and workshops will also be required
- Culture: Join a collaborative and inclusive work environment that values diverse perspectives and fosters innovation.
Apply Now
If you're ready to drive meaningful change and enable data-informed experiences that empower users, we want to hear from you. Join us at Azets and help us create products that resonate with our customers and set new industry standards.
To apply, please submit your resume and a cover letter explaining why you're the ideal candidate for this role. For more information or questions, contact the recruiting Manager James McConnell, james.mcconnell@azets.com, or HR Manger Erica Lander, erica.lander@azets.com
#LI-DNI
Till finance-teamet bestående av 4 personer söker vi dig som är lönespecialist med ett intresse för ekonomi. I rollen säkerställer du löneleveransen mot våra medarbetare inom svenska Azets koncernen. Arbetsuppgifterna omfattar även uppföljning och rapportering av KPI:er samt stöttar upp financekollegorna med analyser och ad-hoc arbete. I rollen samarbetar du nära med kollegorna i finance och HR teamet. Utöver det har vi ett bra samarbete med våra kollegor som tillhör ett systerbolag i Rumänien och assisterar genom att tillhandahålla oss administrativa delar av löneprocessen. I rollen går du in och stöttar genom att vara ett stöd och kvalitetssäkra leveransen som görs av våra rumänska kollegor. Här får du möjlighet att sätta din egen prägel och arbeta aktivt med att se över vad/vilka delar vi kan effektivisera genom nearshoring.
Tjänsten har varierande arbetsuppgifter inom lön med fokus på ekonomiaspekter snarare än HR. Ditt arbete kommer främst fokusera på:
- Löpande utveckla och förfina vår löneprocess
- Rapportering och KPI uppföljning
- Lönekörning och ansvar för svenska lönehanteringen
- Ad-hoc ekonomiska uppgifter
Vi söker din som har:
- Flerårig erfarenhet av självständigt lönearbete
- Fallenhet och intresse för analyser
- Goda kunskaper i Hogia lön + samt Excel
Bli en del av Amazing Azets
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. I dagsläget är vi dryg 350 medarbetare i Sverige, 7500 globalt och fortsätter att växa. Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för de bästa medarbetarna och ledarna i vår bransch. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som anställd hos oss får du:
- En trevlig arbetsplats där det är högt i tak, utvecklande arbetsuppgifter och goda förutsättningar att lyckas med ditt uppdrag
- Schyssta förmåner inom hälsa och välmående
- Ett bra pensions- och försäkringssystem
- Hybrid-arbete med flexibla arbetstider och möjligheter till ett komplett hemmakontor
- Vara del av ett bolag som bryr sig, bland annat genom vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids.
Placering är på Azets huvudkontor i Solna, du rapporterar till CFO. Tillträde är enligt överenskommelse, välkommen med din ansökan redan idag!
Frågor: Stefan Thurn, CFO, stefan.thurn@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets, ett outsourcingbolag där du får arbeta med mycket internationella kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt Rotebro team.
Arbetet som lönekonsult i nordenteamet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot våra nordiska kunder, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande dina kunder och har fokus på affärsutveckling.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Erfarenhet av Agda ps
- Goda kunskaper i Engelska & svenska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi är drygt 350 st i Sverige, vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF.
Bli en del av Amazing Azets
Placering är i Rotebro, Stockholm och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Vid frågor, kontakta Linda Österholm, rekryterande chef, linda.osterholm@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och 8200+ globalt fortsätter vi att växa. Till vårt Malmöteam, som består av knappt 10 konsulter och en konsultchef söker vi dig som vill utvecklas inom ledarskap likväl som i lönerollen.
I rollen som Teamleader ansvarar du för egna kunder där arbetet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund. Du har daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande arbetet med kunder och har fokus på affärsutveckling.
Du är även länken mellan medarbetare och konsultchef, med ansvar att leda och fördela det operativa arbetet genom att stödja och följa upp en effektiv, kvalitativ och värdeskapande leverans.
Dina ansvarsområden inkluderar bland annat:
- Stöd, hjälp och vägledning av medarbetare i operativa lönefrågor
- Kvalitets-och leveransansvar för teamets arbete och kunduppdrag med fokus på effektivisering
Vi söker dig med:
- Senior erfarenhet av lönearbete och teamledaransvar
- Eftergymnasial utbildning inom löneområdet
- Goda systemkunskaper inom Agda och Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av arbete som konsult inom outsourcing är starkt meriterande.
I ditt arbete är du självständig, ansvarstagande och trygg. Du har ett proaktivt, coachande och lösningsorienterat förhållningssätt. Som person strävar du efter förbättring, med stort kundfokus levererar du det lilla extra i utförandet av ditt arbete.
Bli en del av Amazing Azets
Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF
Tjänsten är placerad på vårt fina Malmökontor, ett stenkast från Lilla Torg med tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Kontaktpersoner:
Emelie Assarsson, Consultant Manager, emelie.assarsson@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-MK1 #LI-Hybrid
Your New Challenge
We seek a dedicated and organized Service Coordinator and Customer Support Agent for our client, a leading supplier of analytical solutions in the Nordic region and globally. This role is essential for ensuring smooth customer service operations.
Responsibilities
The Service Coordinator and Customer Support Agent will support the Customer Service team by:
- Answer phone and email from customers
- Coordinating and planning the engineers schedule to serve the clients instruments
- Approving and invoicing job reports
- Placing and monitoring spare part orders
- Invoicing and renewing service contracts
- Other back-office related work that could occur
About the role
This position offers a unique opportunity to work in an exciting, challenging, and cross-functional environment. You will be part of a collaborative and supportive work culture, surrounded by an international team. Our customers values resilience, professionalism, and a customer-oriented approach. The ideal candidate may have a background in customer support or service coordination, strong organizational skills, and the ability to prioritize tasks effectively.
Requirements
- Proficiency in PC use and experience with CRM systems, experience in Salesforce and SAP4 is a plus.
- Excellent communication skills in both Swedish and English
- A friendly and positive can-do attitude
- Previous experience in administrative roles and coordinating technical support teams is advantageous
The Service Coordinator and Customer Support Agent role is based in Sollentuna and requires office presence, occasional remote work can be agreed, when possible. The working hours are ordinary office hours, with some flexibility. The position starts in December 2024, with a handover period to ensure a smooth transition. You will report to the Customer Service Manager for the Nordic region.
This temporary position covers the period while the current employee is on leave, with the possibility of an extension.
If you are organized and resilient with excellent communication skills, this is the perfect opportunity. Join our client's dynamic and innovative team and make a significant impact in a global company.
Summary
- 1 year contract with possibility to extend
- Based in the office in Sollentuna, Sweden
- Full-time position
- Start in December 2024
Amazing Azets
Azets is not just a place to work; it is a company where you can invest your ingenuity and passion into directly improving our clients’ business landscapes. As a leader in accounting, tax, payroll, and business advisory services across the Nordics, UK, and Ireland, we empower over 100,000 clients through 190+ offices. Our purpose—improving the lives of our colleagues, our clients, and our communities—drives our dedication to delivering high-quality, personal services both digitally and in-person. Join us in our mission to support clients ranging from startups to blue-chip companies, helping them focus on what they do best while we handle the complexities of their accounting, tax, payroll, and other financial operations.
Contact person:
Sanna Törngren, Recruitment Specialist, sanna.torngren@azets.com
Warmest welcome with your application today!
We apply continuous selection, and the position may be filled earlier
Vill du ha möjligheten att påbörja din lönekarriär i en internationell koncern som ligger i framkant gällande digitalisering? Som praktikant hos oss får du inblick i den kundorienterade konsultrollen och hur det är att arbeta inom outsourcing hos en ledande aktör i branschen. Du ges även möjlighet att arbeta med välkända bolag och en stor utvecklingskurva inom lönearbete.
Under LIA perioden kommer du, tillsammans med andra likasinnade på praktik hos oss, få ingå i vårt praktikprogram där du får:
- Kunskap om hur en modern lönefunktion fungerar
- En mentor som finns till för dig under hela din LIA period
- Daglig support och stöd från våra kompetenta kollegor
- Utbyta kunskap, både med medarbetare och andra praktikanter
- Inspiration kring vilka karriärvägar just du kan ta inom lön
Placering finns på kontor i Solna Business Park, Rotebro, Göteborg eller Malmö. För att du ska nå önskad utveckling under din LIA får du självklart stöttning och vägledning från oss under hela processen.
Vem är du:
- Student från yrkesförberedande skola med inriktning lön
- Du har LIA period under våren 2025, önskvärt att perioden är minst 8 veckor lång
- Kundorienterad, med tidigare erfarenheter av kundrelationer och service
- Vetgirig med en vilja att utvecklas
- Ansvarstagande och drivande i ditt arbete
Vår ambition är att anställa praktikanter efter avslutad LIA och flera av våra tidigare praktikanter har gjort karriär hos oss!
“ Under min LIA hos Azets har jag fått lära mig alla delar av vad rollen som konsult innebär och fått arbeta enligt en struktur som jag tror ligger i framkant inom branschen vad gäller automatisering. Det tycker jag är det bästa med att praktisera på Azets. ” Ester, anställd lönekonsult Solna, genomförde LIA höst 2023.
Såhär söker du:
Bifoga ditt CV och svara på några frågor om din LIA. Vi kommer att arbeta med tillsättningen av våra LIA platser löpande, så sök redan idag för att fånga din plats hos oss.
Kontaktperson: Caroline Bergendahl, caroline.bergendahl@azets.com
#LI-DNI
Är du konsult inom ekonomi, lön eller HR med eget bolag och pigg på nya uppdrag? Då vill vi gärna inkludera dig i vårt nätverk för ett eventuellt framtida samarbete.
Azets har kontakt med tusentals företag i hela Sverige som behöver hjälp med alla möjliga uppgifter inom ekonomi, lön och HR, både långsiktigt och i kortare uppdrag.
Vi har vana av att tillsätta konsulter på alla nivåer, allt från assistent upp till chefspositioner inom ekonomi, lön och HR. Även om du är ny i karriären eller har arbetat i 30 år så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Oavsett roll, erfarenhet och ort är vi intresserade av att komma i kontakt med kompetenta och professionella frilanskonsulter.
Vi samarbetar gärna med dig som är:
- Engagerad
- Kundorienterad
- Flexibel
- Ansvarstagande
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Bifoga gärna ett personligt brev där du berättar om vilken typ av uppdrag som du är intresserad av (omfattning, ort, typ av roll etc.) så tar vi kontakt med dig när vi hittar passande uppdrag för just din profil.
Amazing Azets
Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. I dagsläget är vi drygt 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa.
Kontaktperson:
Sanna Törngren, Recruitment Specialist, sanna.torngren@azets.com
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid
Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Här på Azets fokuserar vi på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Vi på Azets har över 7.500 medarbetare globalt som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. I dagsläget är vi dryg 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa.
Är du intresserad av oss?
Är Azets ett bolag du vill jobba på. Kolla först ifall vi har någon tjänst ute som passar dig. Annars är du välkommen att skicka in en intresseanmälan för praktik eller jobb här.
Vad rekryterar vi?
Vi söker primärt dig inom tech&IT, lön eller redovisning till våra tjänster.
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Berätta också om vilka uppdrag som du är intresserad av så tar vi kontakt med dig om vi ser att vi har någon lämplig roll.
#LI-DNI
- Azets.se
- talentlink