Sök lediga tjänster hos Azets
Är du konsult inom redovisning, lön eller HR med eget bolag och pigg på nya uppdrag? Då vill vi gärna inkludera dig i vårt nätverk för ett eventuellt framtida samarbete.
Azets har kontakt med tusentals företag i hela Sverige som behöver hjälp med alla möjliga uppgifter inom redovisning, lön och HR, både långsiktigt och i kortare uppdrag.
Oavsett roll, erfarenhet och ort är vi intresserade av att komma i kontakt med kompetenta och professionella frilanskonsulter.
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Berätta också om vilka uppdrag som du är intresserad av så tar vi kontakt med dig.
#LI-Hybrid
Välkommen till Azets, vi är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. I dagsläget är vi dryg 350 medarbetare i Sverige (7500 + globalt) och fortsätter att växa. För att möta vår ständiga tillväxt söker vi nu en erfaren och driven Sales Executive Payroll till vårt säljteam i Solna, bestående av tre engagerade kollegor.
I rollen som Sales Executive kommer du att spela en central roll i att identifiera och etablera relationer med nya kunder i Sverige, samt nordiska och internationella koncerner. Du kommer att utveckla starka affärsrelationer och partnerskap med relevanta företag och därigenom stärka Azets marknadsposition som en ledande leverantör av lönetjänster. Din framgång i att vinna affärer kommer att bygga på din djupa förståelse för lönearbete och löneprocessen, samt din förmåga att dra nytta av tidigare upparbetade kontakter inom branschen och bygga långsiktiga relationer.
Vi fokuserar på solution sales och riktar oss mot stora kunder med komplexa behov och processer, vilket ibland innebär längre säljcykler. I rollen kommer du att ha stöd av dina kollegor i säljteamet i Sverige och övriga nordiska länder, samt av vår Payroll-organisation och andra nyckelpersoner internt.
Vi ser att du har med dig:
- Många års erfarenhet av kundrelationer och komplex tjänsteförsäljning.
- Mycket god kunskap om lönearbete, löneprocessen och lönesystem, primärt Agda & Hogia.
- Goda kunskaper i Excel
- Professionella svenska och engelska kunskaper
Som person är du en skicklig förhandlare som trivs i professionella sammanhang och är trygg i att genomföra presentationer. Du är kreativ, affärsinriktad och har en naturlig fallenhet för att identifiera och bygga affärsmöjligheter.
Bli en del av Amazing Azets
Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. För oss är innovation och affärsnytta viktiga fokusområden. Vi har ett schysst förmånspaket som fokuserar på hybrid-arbete, välmående och utveckling för dig som medarbetare.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna Business Park och du kommer att rapportera till Head of Sales. Tillträde förväntas efter sommaren 2024. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Kontaktpersoner:
Lina Dahlgren, Head of Sales, lina.dahlgren@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som accounting controller consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder?
Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen som Controller Consultant har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut
- Finansiell controlling mot kund
- Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor
- Granskning av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av årsbokslutsarbete och kundansvar
- Arbetat med redovisning inom fastighetsbranschen
- Erfarenhet av rådgivande roll inom redovisning
- Professionella språkkunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
- Arbetat i Visma Business, Vitec och Palette.
Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt samt processer, där du har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer. Vi ser att tidigare arbete som konsult underlättar detta.
Om Azets
Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500 anställda, varav 350 i Sverige. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi erbjuder dig bland annat hybrid-arbete, kontinuerlig utveckling och schyssta förmåner inom hälsa och välmående. Dessutom har vi väldigt kul på jobbet!
Placering är i våra fina lokaler i centrala Malmö. Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande. Är du nyfiken och kan bidra, ansök redan idag!
Kontakt: Åsa Andorff, Business Area Director Accounting asa.andorff@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Arbetar du inom fastighetsredovisning och vill arbeta på ett bolag där du kan få vidareutveckla vårt arbete inom redovisning mot fastighetskunder? Då välkomnar vi dig till Azets, här får du jobba med spännande fastighetsbolag.
I rollen som redovisningsspecialist inom fastighet kommer du arbeta med förbättring och kvalitétssäkring av redovisningsarbete mot våra fastighetskunder. Du arbetar fördjupat med bland annat moms, skatt och komponentavskrivningsfrågor. I dagsläget är det två härliga team med konsulter som arbetar med våra fastighetskunder. Med en växande affär söker vi fler specialister till vårt team. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder.
Huvudsakliga fokuset:
- Nära samarbete med kund och Azets redovisningskonsulter i fastighetsteamen
- Kvalitetssäkra och förbättra redovisningsarbetet för fastighetsbolag
- Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer
- Rådgivning till kund i processer och redoivsningsfrågor
- Granskning av andras redovisningsarbete
Vi söker dig som har:
- Flerårig erfarenhet av redovisningsarbete för fastighetsbolag
- Tidigare arbetat med processtöd och rådgivning inom fastighetsredovisning
- Erfarenhet av förändringsledning och processutveckling
Meriterande med erfarenhet av Vitec, Business Central eller Visma Business.
Om oss
Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets.
Du som medarbetare får bland annat:
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö
- Utbildningspaket som individanpassas och goda interna karriärmöjligheter
- Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag
Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktperson:
Åsa Andorff, Business Area Director, asa.andorff@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. I dagsläget är vi dryg 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa. Till vår Tech & IT avdelning söker vi dig med erfarenhet av system och applikationer inom Lön och HR. Du tillhör vårt Tech Solutions Team bestående av fem personer och har ett huvudansvar för att hantera och optimera flera viktiga system.
Som Applikationsspecialist är du ansvarig för att utvärdera, implementera och underhålla system och applikationer inom Lön och HR. Genom proaktivt arbete säkerställer du att systemen upprätthåller högsta prestanda och stabilitet. Ditt fokusområde kommer att omfatta:
- Vår kundportal CoZone med tillhörande HR- och löneapplikationer
- Utläggssystem
- Ärendehanteringssystem
I din roll identifierar du användarbehov, samt konfigurerar och anpassar applikationerna. Du ger även support och löser problem som uppstår och inte kan lösas av första och andra linjens support. Du säkerställer en best practice i att systemen används på bäst sätt, både genom input från organisationen och genom utbildning och demos. Som Appliction Specialist samarbetar du med systemleverantörer, verksamheten och kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen:
- Ansvara för konfigurering och uppsättning av systemen vid uppstart av nya kunder
- Säkerställa att användarmanualer och supportdokumentation är korrekta, samt agera andra/tredje linjens support för systemen
- Nära samarbete med systemleverantörer för att driva förbättring och utveckling samt förebygga incidenter
- Ansvarar för systemuppdatering och säkerhetskontroller, från information till organisationen till att visa på kravuppfyllnad
- Säkerställa best practice i systemen. I det ingår att utbilda, både internt och mot kund
För att lyckas i rollen har du:
- Tidigare haft ansvar för system och applikationer inom Lön och HR
- Förmåga och erfarenhet av att utbilda och ge support på ett pedagogiskt vis
- Erfarenhet av uppsättningar och konfigureringar av system
Som person gillar du problemlösning och att utveckla andra människor i sin tekniska kunskap.
Bli en del av Amazing Azets
Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för de bästa medarbetarna och ledarna i vår bransch. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. För oss är innovation och affärsnytta viktiga fokusområden. Vi har också ett schysst förmånspaket som fokuserar på hybrid-arbete, hälsa och utveckling för dig som medarbetare.
Placering är på vårt huvudkontor i Solna Business Park och du rapporterar till Head of Tech and IT. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner:
Anneli Glimmerdahl, Rekryterande chef, anneli.glimmerdahl@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets, ett outsourcingbolag där du får arbeta med mycket internationella kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Är du personen som älskar utmaningar, kundservice och framförallt lön? Härligt, då välkomnar vi dig till vårt Rotebro team.
Arbetet som payroll consultant i nordenteamet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot våra nordiska kunder, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande dina kunder och har fokus på affärsutveckling.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Erfarenhet av Agda ps
- Goda kunskaper i Engelska & svenska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi är drygt 350 st i Sverige, vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv (60/40)
- Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF.
Bli en del av Amazing Azets
Placering är i Rotebro, Stockholm och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?
Vid frågor, kontakta Linda Österholm, rekryterande chef, linda.osterholm@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets, ett outsourcingbolag där du får arbeta med välkända kunder i en spännande och dynamisk arbetsmiljö. Gillar du ett kundnära arbete och säkerställa kvalité i lönearbete? Då välkomnar vi dig till vårt familjära team i Rotebro.
Arbetet som Payroll Consultant består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund, men även automatisering av delar i löneprocessen samt ett nära samarbete med våra kollegor i Rumänien. Daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande dina kunder och har fokus på affärsutveckling.
Arbetet innebär också
- Ansvara för dina kunder gällande löneleverans, service, relation och lönsamhet
- Att driva och utveckla kunden enligt uppsatta mål för att leverera enligt strategi
- Hantera tolkning av kollektivavtal, reseräkningar och friskvårdsbidrag
Vi söker dig som har
- Minst två års erfarenhet från självständigt lönearbete
- Erfarenhet av Agda
- Goda kunskaper i Engelska & svenska
- Teamfokus och gärna stöttar upp dina kollegor
Excel vana är meriterande. Tidigare erfarenhet av att jobba som konsult ses som mycket meriterande.
Azets erbjuder dig
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Vi är drygt 350 st i Sverige, vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare, både digitalt och genom personliga möten. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla:
- En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm)
- Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter
- Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF.
- Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv
- Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter
Bli en del av Amazing Azets
Placering är i Rotebro, Sollentuna och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Startdag enlig överenskommelse. Varmt välkommen att bli en del av Amanzing Azets!
Vid frågor, kontakta:
Jessica Ahlström, Consultant Manager, jessica.ahlstrom@azets.com
Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-Hybrid #LI-MK1
Välkommen till Azets, vi är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och över 7500 globalt fortsätter vi att växa. Till vårt löneteam, bestående av ett dussintal lönekonsulter, söker vi en erfaren och drivande Consultant Manager - Payroll.
Som Consultant Manager leder, utmanar och coachar du 12 lönekonsulter, inklusive 3 teamledare, inom lönearbete, kundrelationer och kontinuerligt förbättringsarbete. Majoriteten av dina medarbetare sitter i Göteborg och fyra placerade i Solna. Du fortsätter att bygga en stark grupp som arbetar utifrån Azets värdering och mot gemensamma mål.
Med ett affärsmässigt fokus säkerställer du att våra kunder är nöjda och att vi har en lönsam och högkvalitativ leverans. Genom aktiv deltagande i kunddialogen bygger du långsiktiga och starka kundrelationer. Du ansvarar även för att upprätthålla lönsamheten för både kund och medarbetare, vilket är avgörande för vår framgång. Dessutom samarbetar du nära med konsultchefen i Malmö, som leder den andra halvan av avdelningen.
Dina ansvarsområden inkluderar:
- Personalansvar: att leda, motivera och coacha gruppen för att skapa lönsamhet, engagemang och utveckling.
- Kundansvar: direkt ansvar för gruppens service, lönsamhet, leverans och relationer.
- Strategiskt arbete: att vara ambassadör för och möjliggörare av företagets strategi samt att förankra och implementera strategin. Du arbetar för hela företagets framgång genom att se till både den egna gruppen och hela Azets.
Vad söker vi:
- Erfarenhet av lönearbete och personalansvar
- God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet
- Professionella kunskaper i svenska och engelska
- Kunskaper i Excel, erfarenhet av Hogia är meriterande
I ditt arbete är du strukturerad och målfokuserad. Du drivs av utmaningar och säkerställer att påbörjade projekt avslutas, vilket innebär att du ibland kan kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs för att nå de gemensamma målen. Du är en utmärkt kommunikatör som engagerar både kunder och medarbetare. Din förmåga att skilja mellan sak och person, samt din stresstålighet, gör dig till en tillgång i ledarrollen.
Bli en del av Amazing Azets
Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. För oss är innovation och affärsnytta viktiga fokusområden. Som chef får du arbeta med kompetenta medarbetare i ett nära samarbete. Azets fokuserar på att stärka sina ledare och du får mycket stöd och utveckling i din chefsroll. Vi har ett schysst förmånspaket som fokuserar på hybrid-arbete, välmående och utveckling för dig som medarbetare.
Tjänsten är placerad på vårt Göteborgskontor, resor till huvudkontoret i Solna (Stockholm) förekommer ca 1 dag/månad. Du rapporterar till avdelningschef, tillträde förväntas efter sommaren 2024. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Frågor: Pernilla Werder, Avdelningschef pernilla.werder@azets.com eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com
#LI-MK1 #LI-Hybrid
Vill du ha möjligheten att påbörja din lönekarriär i en internationell koncern som ligger i framkant gällande digitalisering? Som praktikant hos oss ges du möjligheten att arbeta med välkända bolag och få en stor utvecklingskurva inom lönearbete.
Under LIA perioden kommer du, tillsammans med andra likasinnade på praktik hos oss, få ingå i vårt praktikprogram där du får:
- Inblick och kunskap om hur en modern lönefunktion fungerar
- En mentor som finns till för dig under hela din LIA period
- Daglig support och stöd från våra kompetenta kollegor
- Utbyta kunskap, både med medarbetare och andra praktikanter
- Inspiration kring vilka karriärvägar just du kan ta inom lön
Placering finns på kontor i Solna Business Park, Rotebro, Uppsala, Göteborg eller Malmö med möjlighet att förlägga vissa delar på distans. För att du ska nå önskad utveckling under din LIA får du självklart stöttning och vägledning från oss under hela processen.
Vem är du:
- Student från yrkesförberedande skola med inriktning lön
- Du har LIA period under hösten 2024 - önskvärt att perioden är minst 8 veckor lång.
- Kundorienterad
- Vetgirig med en vilja att utvecklas
- Ansvarstagande och drivande i ditt arbete
Vår ambition är att anställa praktikanter efter avslutad LIA och flera av våra tidigare praktikanter har gjort karriär hos oss!
“ Under min LIA hos Azets har jag fått lära mig alla delar av vad rollen som konsult innebär och fått arbeta enligt en struktur som jag tror ligger i framkant inom branschen vad gäller automatisering. Det tycker jag är det bästa med att praktisera på Azets. ” Ester, anställd lönekonsult Solna, genomförde LIA höst 2023.
Såhär söker du:
Bifoga ditt CV och svara på några frågor om din LIA. Vi kommer att arbeta med tillsättningen av våra LIA platser löpande, så sök redan idag för att fånga din plats hos oss.
Kontaktperson:
Caroline Bergendahl, caroline.bergendahl@azets.com
#LI-DNI
Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Här på Azets fokuserar vi på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Vi på Azets har över 7.500 medarbetare globalt som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. I dagsläget är vi dryg 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa.
Är du intresserad av oss?
Är Azets ett bolag du vill jobba på. Kolla först ifall vi har någon tjänst ute som passar dig. Annars är du välkommen att skicka in en intresseanmälan för praktik eller jobb här.
Vad rekryterar vi?
Vi söker primärt dig inom tech&IT, lön eller redovisning till våra tjänster.
Skicka in ditt CV och berätta kort om dig själv, dina kompetenser och systemkunskaper. Berätta också om vilka uppdrag som du är intresserad av så tar vi kontakt med dig om vi ser att vi har någon lämplig roll.
#LI-DNI
- Azets.se
- talentlink