Konsultuppdrag - Ekonomiassistent med lönekompetens till vår kund
Kunden
För kunds räkning söker vi nu en erfaren och noggrann ekonomiassistent för ett konsultuppdrag som på sikt kan leda till en tillsvidareanställning. Kunden är en etablerad verksamhet inom bildproduktion och försäljning. De är en liten men dynamisk organisation med ett fåtal anställda. Kunden har lokaler i södra Stockholm.
Arbetsmiljön är flexibel med möjlighet till hemarbete, men kunden ser gärna att du är på plats minst en dag i veckan men gärna fler. Måndagar är en gemensam kontorsdag på företaget
Om rollen
Du kommer att ansvara för löpande bokföring, skatteredovisning, hantering av leverantörs- och kundfakturor, på sikt även löneadministration. Du kommer du att vara delaktig i att sammanställa månatlig balansavstämning och andra ekonomiska rapporter. Du rapporterar direkt till bolagets delägare och kommer att arbeta tätt tillsammans med dem för stöd och vägledning.
Start: I september/oktober, enligt överenskommelse.
Omfattning: 60% (ca 3 dagar i veckan), med god möjlighet till utökning
Varaktighet: Initialt 9 månader med möjlighet till förlängning
Arbetsuppgifter
- Löpande bokföring och skatteredovisning
- Betalning av leverantörsfakturor och kundfakturering
- Eventuell lönehantering i Fortnox
- Sammanställning av månatlig balans och andra ekonomiska rapporter
- Delaktig vid bokslut och avstämningar
- Stötta olika avdelningar för att säkerställa korrekt ekonomihantering
Vem är du?
Vi söker en ekonomiassistent med minst 3 års erfarenhet, gärna med kunskap om bokslut och lönehantering. Du är kommunikativ, ansvarstagande och har en stark vilja att lära dig och utvecklas inom verksamheten. Erfarenhet av arbete i Fortnox och hantering av flera valutor är meriterande.
Kvalifikationer
- Utbildning eller motsvarande erfarenhet inom ekonomi
- Minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent
- Kunskap om bokföring, löneadministration och skatteredovisning
- Erfarenhet av bokslut är meriterande
- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska (kunskap i finska är en bonus)
- Erfarenhet av arbete i Fortnox eller liknande system
Amazing Azets
Välkommen till en arbetsplats med högt i takt där du sätter gränserna för din egen karriärutveckling. Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. I dagsläget är vi drygt 350 medarbetare i Sverige och fortsätter att växa.
Kontaktperson:
Sanna Törngren, Recruitment Specialist, sanna.torngren@azets.com
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan därmed komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
#LI-Hybrid