HR Business Partner
Azets Amazing HR-team bestående av 5 medarbetare ska växa i samband med ett förvärv och vi utökar med flera resurser, däribland två HR BPs. Vi söker dig som vill agera ambassadör för vår kultur och bidra till att utveckla vår HR-funktion. Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 300 + medarbetare i Sverige och 8500 + globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision. Vill du vara med på vår resa?
Som HR-BP får du arbeta i en central roll där du får stort inflytande och möjlighet att arbeta nära chefer och medarbetare för att utveckla vår HR-strategi och skapa en stark företagskultur. Som vår HR business partner i Sverige fokuserar du i huvudsak på:
- Proaktivt stödja chefer i det dagliga och långsiktiga arbetet med arbetsmiljö, att utveckla och stärka teams och individers kompetens.
- Driva och stödja strategiska HR-processer som kompetensförsörjning, employer branding och medarbetarutveckling, samt säkerställa effektiv implementation av medarbetarsamtal och performance management.
- Arbeta nära chefer för att säkerställa effektiva handlingsplaner kring sjukskrivningar, flexsaldo, övertid, rekrytering och fackliga frågor.
- Aktivt bidra till att skapa en hållbar och engagerad arbetsmiljö genom uppföljning av eNPS och attrition, samt utveckling av handlingsplaner.
- Aktivt stödja och driva kompetensutveckling, employer branding och rekrytering när behov uppstår.
Vi söker dig som har:
- Relevant akademisk utbildning inom HR eller motsvarande
- Minst 5 års erfarenhet från en liknande HRBP-roll, gärna i en kunskapsintensiv organisation.
- Stark förståelse för arbetsrätt, förändringsarbete och att arbeta nära chefer i en konsultativ HR-roll.
- Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt, med en affärsdriven och lösningsorienterad inställning.
- Erfarenhet av att driva och implementera HR-processer och initiativ som stärker organisationens resultat och arbetsmiljö.
- Professionella kunskaper i svenska och engelska
För att passa i rollen ser vi att du har en hög grad av integritet och självledarskap, du tar helhetsansvar för dit arbete är affärsdriven och har en förståelse för krav och förutsättningar i en kommersiell verksamhet. Vidare ser vi att du har ett konsultativt förhållningssätt där du är nytänkande och innovativ samt strävar efter att hela tiden vara “one step ahead”.
Bli en del av Amazing Azets
Vårt mål är att leverera en personlig upplevelse till våra kunder och medarbetare. Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för de bästa medarbetarna och ledarna i vår bransch. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets, för oss är innovation och affärsnytta två viktiga fokusområden.
Placering är på Azets huvudkontor i Solna och du rapporterar till Head of HR. Tillträde är enligt överenskommelse, fördelaktigt under våren. Välkommen med din ansökan redan idag!
Frågor: Jeanine Doeser, Head of HR, jeanine.doeser@azets.com
Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer branding, mikaela.forsblom@azets.com
Kom och bli en del av vårt Amazing HR-team!
#LI-Hybrid #LI-MK1